راهنمای خرید هود آشپزخانه

راهنمای خرید هود آشپزخانه

هود آشپزخانه وسیله‌ای برای مکش دود ، بوی غذا و چربی‌های معلق در فضای آشپزخانه است . ما در مطلب راهنمای خرید هود آشپزخانه میخواهیم به بررسی انواع هودها و نکاتی که در خرید می‌تواند به شما کمک کند تا هودی مناسب برای فضا و منزل خود خریداری کنید بپردازیم .

ابتدا در این مطلب به انواع هود اشاره خواهیم کرد تا با آنها آشنا شده و بتوانید نسبت به شرایط و سبک آشپزخانه خود یک نوع مناسب را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه 

۱ – هود زیر کابینتی

۲ – هود شومینه‌ایی

۳ – هود شیبدار

۴ – هود مخفی

۵ – هود جزیره‌ایی

در ادامه به توضیح کامل انواع هود میپردازیم :

۱ – هود زیر کابینتی

هود زیر کابینتی جزو اولین طراحی هودهای آشپزخانه هستند و در زیر کابینت نصب میشوند . این هودها مجهز به چراغ کوچکی بوده و در دو نوع تک موتوره و دو موتوره تولید می‌شوند . فیلتر این نوع هودها از نوع پشم شیشه است و موتور آنها حالت هواکش دارد . از مزایای این مدل می‌توان به قیمت مناسب تر و فضای کمتری را که اشغال می‌کنند و همچنین نگهداری آسان آنها اشاره کرد اما از سری معایب این نوع هودها ، صدای زیاد آنها و مکش کمتر آنها نسبت به مدل‌های جدیدتر است .

هود زیر کابینتی ، راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

۲ – هود شومینه‌ایی

هود شومینه‌ایی یا همان هود کلاسیک به علت اینکه کاملا بالای اجاق گاز قرار می‌گیرند می‌توانند دود و بوی حاصل از غذا را به بیرون هدایت کنند و به همین دلیل بهترین مکش را در میان هودهای موجود دارند . این هودها به شکل قیف برعکس هستند و غالبا روی دیوار و گاها روی سقف نصب می‌شوند .

حتما بخوانید
نه ساده راه‌ها به تلویزیون سامسونگ اسمارت بدون حتی میل به

جنس این هود ها از شیشه ،استیل و ترکیب شیشه و استیل بوده و همچنین فیلتر این هودها از نوع فیلتر آلمینیومی با قابلیت شستشو است .

در این هودها حسگر زمان شستشو و تعویض فیلتر تعبیه شده است و کنترل این آنها بسته به مدل می‌تواند توسط ریموت کنترل یا صفحه لمسی و یا دکمه مکانیکی باشد . روشنایی این هودها توسط لامپ‌های هالوژنی یا ال ای دی است و در بعضی از مدل این هودها سنسور حساس به بو و دود و تایمر خاموش شدن اتوماتیک نیز وجود دارد . از مزایای این مدل از هودها می‌توان به کاهش صدا ، دارا بودن بورد الکترونیکی برای تنظیم قدرت مکش و دور موتور ، تنوع در طراحی بدنه و نوع موتور و قدرت مکش بالای آنها اشاره کرد.

هود شومینه ایی ، راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

۳- هود شیبدار

یک دیگر از انواع هود ، هود شیبدار با زاویه ۴۵ درجه در بالای اجاق گاز شما قرار می‌گیرند و از لحاظ کارکرد بسیار شبیه مدل‌های شومینه‌ایی هستند اما با نقاط ضعف و قوت متفاوت .

این هود‌ها در طرح‌های شیشه‌ای ، استیل و شیشه-استیل تولید می‌شوند . فیلتر این نوع هودها نیز مانند هود شومینه‌ای آلمینیومی است و قابلیت شستشو دارد . از مزایای این مدل هودها می‌توان به صدای کمتر و همچنین عمر بیشتر آنها به دلیل قرار نگرفتن مستقیم در برابر حرارت و زیبایی بیشتر آنها اشاره کرد .

یکی از مهمترین معایب این مدل‌ها مکش کمتر آنها نسبت به مدل شومینه‌ایی است که البته در مدل های جدیدتر با موتور قوی‌تر که مکش بیشتری دارند این ضعف برطرف شده است .

حتما بخوانید
اسکوتر برقی شیائومی

هود شیبدار - راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

۴ – هود مخفی

امروزه بعضی آشپزخانه‌ها به گونه‌ایی طراحی می‌شوند که هود کاملا از نظر پنهان می‌شود . هود مخفی یا توکار کاملا زیر کابینت قرار می‌گیرد و از نظر مکش و صدای این هودها شباهت زیادی به هودهای شیبدار دارند. از مزایای این هودها می توان به مخفی بودن و اشغال نکردن فضای مخصوص به خود اشاره کرد تا زیبایی بیشتری را به آشپزخانه شما ببخشد.

هود مخفی - راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

۵ – هود جزیره‌ایی

این هودها در آشپزخانه‌هایی که به صورت جزیره‌ایی طراحی شده‌اند ، کاربرد داشته و اجاق گازی که در مرکز آشپزخانه قرار دارد را کاملاً پوشش می‌دهد و قاعدتاً محل نصب آنها در سقف است . از مزایای این هودها می‌توان به طراحی زیبا آنها اشاره کرد.

هود جزیره‌ای - راهنمای خرید هود آشپزخانه

نکاتی برای خرید بهتر هود آشپزخانه

حال با بررسی انواع هودها در مطلب راهنمای خرید هود به نکاتی دیگری اشاره میکنیم که هنگام خرید بهتر است به آنها نیز توجه داشته باشید .

  • میزان صدای هودها به صورت استاندارد باید بین ۵۳ تا ۶۳ دسی بل باشد بیشتر از این مقدار باعث می‌شود صدای آن بلند محسوب می‌شود .
  • برای سنجش میزان صدای هود بهتر است از دور اول و دو استفاده کرد زیرا دور سوم و چهارم برای مکش بالاتر و قوی تر هستند و قاعدتاً صدای بیشتری نیز تولید می‌کنند پس نمی‌تواند مقیاس خوبی برای تست صدای هود باشند .
  • فن های با جنس پلاستیکی ممکن است بعد از مدتی به دلیل برخود حرارت از شکل خود خارج شوند و صدای بیشتری را تولید کنند پس بهتر است از هودهایی استفاده کنید که دارای فن فلزی هستند .
  • در انتخاب هود بهتر است هودی را انتخاب نمایید که قدرت مکش آن با فضای آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد ، زیرا قدرت مکش هود با صدای آنها رابطه مستقیم دارد و هرچه قدرت مکش بالاتر باشد صدای بیشتری نیز تولید می‌کنند . انتخاب هود متناسب با آشپزخونه علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی از ایجاد سر و صدای زیاد نیز جلوگیری می‌شود .
حتما بخوانید
چهار شیک مفاهیم روی شما تلویزیون سامسونگ

در مطلب راهنمای خرید هود آشپزخانه از سری مطالب راهنمای خرید ما سعی کردیم به نکاتی بپردازیم تا برای شما مفید باشد و بتوانید خریدی مناسب با سلیقه و نیاز خود داشته باشید .

انتخاب سنتر نماینده رسمی شرکت های اسنوا ، آلتون ، تکنوگاز ، داتیس ، بوش و سایر برندهای معتبر به عنوان اولین مرکز تخصصی آنلاین لوازم خانگی می‌تواند شما را به بهترین انتخاب خرید راهنمایی کند .

شما می‌توانید برای بررسی انواع هودها به بخش فروش هودهای آشپزخانه مراجعه کرده و از مشخصات و امکانات هر یک مدل‌ها اطلاع کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید