راهنمای خرید لباسشویی

راهنمای خرید لباسشویی

امروزه لباسشویی یکی از اصلی ترین و مهمترین لوازم برقی منزل شماست . ما در این مطلب از سری مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی با راهنمای خرید لباسشویی در خدمت شما خواهیم بود تا بتوانید با مطالعه کامل این مطلب یک انتخاب خوب برای خرید ماشین لباسشویی خود داشته باشید. شما برای خرید لباسشویی در بازار امروزه از بین انواع مختلف و برندهای گوناگون و همچنین مدل‌های بسیاری که وجود دارد ،می‌توانید بهترین انتخاب را نسبت به نیاز خود داشته باشید .

راهنمای خرید لباسشویی

در ابتدا قبل از شروع توضیح و راهنمای خرید لباسشویی ، به صورت مختصر به انواع اصلی لباسشویی اشاره خواهیم داشت و هر یک را توضیح خواهیم داد.

انواع لباسشویی

۱ – ماشین لباسشویی درب از جلو (اتوماتیک) ۲ –  ماشین لباسشویی درب از بالا (پورتابل) ۳-  ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو) حال به بررسی دقیق‌تر این لباسشویی ها می‌پردازیم:  

۱ – ماشین لباسشویی درب از جلو

لباسشویی‌های درب از جلو طرفداران زیادی دارد و در دهه اخیر مورد استقبال خریداران قرار گرفته است . این لباسشویی‌ها نسبت به لباسشویی‌های درب از بالا  مصرف انرژی کمتری دارند و با مواد شستشویی کمتری به صورت بهینه و با بازدهی بالاتر شستشو را انجام می دهند. در این نوع کلیدهای کاربردی در پنل جلوی دستگاه قرار دارند و به صورت راحتتری در دسترس است. دیگ این لباسشویی‌ها به صورت افقی قرار گرفته که باعث می‌شود مصرف آب کمتری داشته باشد و با چرخش آرامی به شستشوی لباس‌ها بپردازد . خشک کن لباسشویی‌های درب از جلو دارای سرعت ۴۰۰، ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، ۱۶۰۰ دور در دقیقه را شامل شده و در پایان می‌توان گفت از مزایای این لباسشویی‌ها به مصرف آب و انرژی کمتر ، صدای کمتر این ماشین ها و مصرف بهینه از مواد شوینده اشاره کرد و از معایب آن تفاوت قیمت بالاتری که نسبت به بقیه لباسشویی ها دارند.  

حتما بخوانید
معرفی غذاساز بوش

ماشین لباسشویی درب از جلو - راهنمای خرید لباسشویی

۲ –  ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین های لباسشویی درب از بالا یا پورتابل از نوع دیگر لباسشوییها هستند . این لباسشویی ها درب آنها از سمت بالا بوده و پنل کلیدهای کاربردی نیز در بالای آن قرار دارد . از مزایای این لباسشویی می توان به قیمت کمتر آن نسبت به دیگر لباسشویی‌ها اشاره نمود. البته به این نکته هم باید اشاره کرد که بعضی از ماشین‌های لباسشویی درب از بالا از نوع HE هستند که به معنی بازدهی بالای این دستگاه‌ها است. این مدل‌ها فاقد همزن بوده و از حرکت‌دهنده برای چرخاندن البسه استفاده می‌کنند. در این دستگاه‌ها از چرخش به جای پیچاندن لباس برای تمیزکردن آن استفاده می‌شود و خروجی کار بسیار مشابه دستگاه‌های درب از جلو خواهد بود. از مزایای این لباسشویی می‌توان به قیمت کمتر آن نسبت به دیگر لباسشویی‌ها و برای در آوردن لباس شما نیاز به خم شدن ندارید ، اشاره کرد و اگر شما از مدل‌های با بازدهی بالا خریداری کنید می‌توانید آب و انرژی کمتری را نسبت به لباسشویی‌های همزن دار مصرف کنید . هرچند مدل‌های درب از بالا به دلیل آسان بودن ورود و خروج لباس ها ممکن است برای افراد مسن گزینه‌ی بهتری باشند ، اما برخی از این مدل‌ها دارای محفظه‌های عمیق تری هستند که خارج کردن لباس از آن به مراتب سختتر از مدل‌های درب از جلو است . از طرفی مدل‌های HE ممکن است آب کمتری مصرف کنند، اما اولا به پودرهای رختشویی مخصوص نیاز دارند و ثانیاً اگر دستگاه تشخیص دهد که لباس به اندازه‌ی کافی تمیز نشده است، آبکشی مجدد صورت می گیرد که در این صورت کاهشی در مصرف آب اتفاق نخواهد افتاد.  

حتما بخوانید
آشنایی با دستیارهای هوشمند فارسی؛ هر آنچه باید بدانید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی - درب از بالا

۳-  ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن

این مدل از لباسشویی‌ها از روش معلق بودن برای شستشوی البسه استفاده می کنند. در این نوع به دلیل محدویت در ظرفیت ، آب کمتری مصرف شده و به علت سرعت بالای چرخیدن آنها از مواد شوینده استفاده بهینه‌تری خواهند کرد و کف کمتری تولید می‌کنند و می‌توان به نظر کارشناسان اهل فن این نوع را یک مدل بهینه نام برد. از معایب ماشین لباسشویی‌های دوقلو می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل سرعت بالای چرخاندن ممکن است باعث چروک شدن و به هم پیچیدن لباسها شوند. اما مزایای ماشین لباسشویی های دوقلو ظرفیت بالای آنهاست که تا حجمی در حدود ۹ کیلوگرمی هم در برخی از مدل ها وجود دارد و از دیگر مزایای آن نیز می‌توان به خشک کن سرعت بالای آن اشاره کرد که باعث می‌شود زمان خشک شدن بسیار کاهش یابد. راهنمای خرید ماشین لباسشویی - درب از بالا دوقلو تا بدین جای مطلب با انواع ماشین‌های لباسشویی آشنا شدید ، در ادامه به برخی از نکات مهم در انتخاب خواهیم پرداخت تا بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی مناسب

بودجه

اولین نکته توجه به مقدار بودجه‌ایی است که شما میخواهید برای خرید لباسشویی هزینه کنید . لباسشویی به دلیل تنوع زیادی که دارد دارای رنج قیمتی متفاوتی است که شما باید در ابتدای شروع به انتخاب یک مدل و نوع لباسشویی ، بودجه خود را مشخص نمایید.

ظرفیت لباسشویی

گام مهم دیگر انتخاب لباسشویی ظرفیت آن است که شما با توجه به اعضای خانواده خود می‌توانید آن را مشخص کنید . به طور مثال اگر یک خانواده دو نفره را در نظر بگیریم ، یک لباسشویی ۵ کیلوگرمی به صورت کامل نیازهای آنها را رفع می‌کند و به همین ترتیب برای خانواده سه نفره از لباسشویی ۷ کیلویی و خانواده‌هایی با جمعیت بالاتر از لباسشویی‌های ۸ تا ۱۰ کیلوگرمی نیز پیشنهاد می‌شود. نکته دیگر این است که شما هرچند وقت یکبار از لباسشویی خود استفاده می کنید؟ با توجه به مشغله زیادی که خانواده‌های امروزی دارند ، اکثراً به صورت روزانه از لباسشویی استفاده نمیکنند و باعث می‌شود حتی خانواده‌های کم جمعیت رو به لباسشویی ظرفیت بالا رو آورند ، اما با توجه به آپشن Quick wash که در لباسشویی های جدیدتر وجود دارد امکان شستشویی روزانه و سریع به لباسشویی‌ها اضافه شده که راه حلی برای این موضوع خواهد بود.

حتما بخوانید
نقد و بررسی اجاق گاز و هود بلانتون اجاق گاز بلانتون بخریم؟

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

مطلب مهم دیگری که پس از ظرفیت نیاز به بیان است ، بحث اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک بودن لباسشویی است. در یک تعریف کوتاه می‌توان گفت لباسشوویی اتوماتیک تنها با اتصال آب و برق و ریختن مایع شستشو و انتخاب برنامه ، روند شستشو به صورت خودکار صورت گرفته و به صورت اتوماتیک تمامی مواردی مانند میزان آب مصرفی و … تشخیص داده شده و استفاده می‌گردد. در این نوع لباسشویی‌ها و نسل جدید آنها نیز حتی برای مصرف بهینه‌تر ، از سنسور وزن نیز استفاده شده که مقدار استفاده از آب ، مواد شوینده و … را نیز بهینه‌تر می‌نماید. در لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک شما باید خودتان آب را اضافه کنید و اگر لباسشویی از نوع دوقلو باشد شما باید شخصا لباس‌ها رو در خشک کن قرار دهید و یا تنظیمات ن را پس از شستشو تنظیم نمایید. از تفاوت‌های دستگاه‌های خودکار و نیمه‌خودکار می‌توان به تأمین آب آنها اشاره کرد . اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی آب مواجه هستید، لباسشویی تمام‌ اتوماتیک ممکن است نتواند به درستی عمل شستشو را انجام دهد. بنابراین در چنین مواردی توصیه می‌گردد به تهیه‌ی ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک بپردازید تا با تأمین یکباره آب آن نیازی به اتصال دائم آب نداشته باشید.

مصرف انرژی

نکته بعدی می‌توان به مصرف انرژی ماشین لباسشویی اشاره کرد . لباسشویی‌هایی که دارای برچسب انرژی  +++A یا ++A هستند ، می توانند مقدار قابل توجه‌ای از هزینه مصرفی شما را کاهش دهند . درست است که شما ممکن است در هفته یک الی دوبار از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید اما این نکته نباید از نظر شما پنهان بماند. برای مثال می‌توان گفت که ماشین لباسشویی جدید که با گرید مصرف انرژی +++A و یا ++A بین دو تا سه برابر انرژی کمتری نسبت به گرید A  مصرف می‌کنند.

حتما بخوانید
نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون سامسونگ

حالت‌های شستشو

ماشین لباسشویی نسل جدید با شرایط و امکانات زیادی روانه باز می‌شوند و یکی از امکاناتی که برای شما می‌تواند حائز اهمیت باشد تعداد و تنواع برنامه‌های شستشو آن است. در هنگام انتخاب و خرید به برنامه‌های شستشو در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی و نیاز خود بسیار دقت کنید ، برخی از ماشین‌ها برنامه خاصی برای لباس‌های ابریشمی دارند. یک ماشین لباسشویی دارای تائیدیه woolmark می‌تواند لباس‌های پشمی را بدون آسیب رساندن به آن‌ها بشوید اگر شما اغلب لباس‌های ظریف می‌پوشید حالت شستشوی دستی می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد. برخی از ماشین‌ها دارای تنظیمات ضد چروک و اتوکشی آسان هستند که مراقبت از لباس‌هایی که پس از شستشو نیاز به اتوکشی دارند را ساده‌تر می‌سازد. بنابراین انتخاب یک ماشین لباسشویی با امکان برنامه شستشو البسه متفاوت می‌تواند در نگه‌داری لباس‌ها بسیار به شما کمک کرده و در عین حال با خیالی راحت تمامی آنها را با ماشین خود بشویید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

در خرید لوازم خانگی باید به این نکته حتما دقت داشت که وسیله‌ایی که خریداری می‌نمایید ، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هست یا خیر؟ امروزه شما ممکن است با اشکال کوچکی در لباسشویی خود مواجه شوید و یا حتی برای سرویس سالیانه نیاز به متخصص این امر داشته باشید که اگر لباسشویی شما خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد میتوانید با خیال راحت دستگاه خود را به آنها بسپارید. بسیاری از برندهای خارجی و داخلی در ایران خدمات پس از فروش خوبی دارند و شما به راحتی میتوانید قطعات یدکی مورد نیاز خود را از آنها تهیه کنید. پس در هنگام خرید سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی خریداری نمایید تا از اصل بودن جنس و همچنین خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید.

حتما بخوانید
معرفی برند برویل؛ تاریخچه، موفقیت‌ها و محصولات باکیفیت آن

کلام آخر

خرید لباسشویی نکات و راهنمایی‌های زیادی را می تواند در بر داشته باشد ما در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید لباسشویی خوب و جامعی را در اختیار شما بگذاریم و در مطالب آینده سعی می کنیم در مورد جزییات بیشتری از خرید لباسشویی به صورت تخصیصی‌تر بپردازیم که امیدواریم بتواند خرید شما را آسانتر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید