راهنمای خرید سینما خانگی

راهنمای خرید سینما خانگی

امروزه یکی از بخش‌های جدانشدنی سیستم‌های صوتی و تصویری در خانه‌ها سینما خانگی می‌باشد. اگر قصد خرید یک سینما خانگی برای منزل خود دارید ابتدا بهتر است با نکاتی که هنگام خرید آن باید در نظر گرفته شوند آشنا شوید. در این مطلب از سری مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی در انتخاب سنتر با راهنمای خرید سینما خانگی  همراه شما خواهیم بود و درصورتی‌که تا پایان مقاله ما را همراهی کنید با مشخصات یک سینما خانگی خوب آشنا خواهید شد.

راهنمای خرید سینما خانگــی

سینما خانگی در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. ارائه این محصول به‌ عنوان پروموشن توسط برخی از نمایندگی‌های فروش تلویزیون باعث شد تا استفاده از این کالا در اکثر خانه‌ها رایج شود. خریداران سینما خانگی در ابتدا توجه چندانی به‌ ظاهر سینما خانگی و یا قابلیت‌های فنی آن نشان نمی‌دادند. برخی از خریداران نیز ترجیح می‌دادند این هدیه را از بین نمونه‌های موجود در بازار و با در دست داشتن اطلاعات کامل در این مورد سینمای خانگی مورد نظر خود را خریداری نمایند. اگر شما نیز از آن دسته از خریداران هستید که دوست دارید این کالا را با آگاهی کامل خریداری نمایید توصیه می‌کنیم این راهنمای خرید سینما خانگی را از دست ندهید.

تعیین بودجه در دسترس و برند مورد نظر

یکی از اصولی که در راهنمای خرید سینما خانگی سیستم‌های صوتی به آن تأکید شده است مشخص نمودن بودجه در دسترس می‌باشد. خریدار همچنین باید برند مورد نظر خود را از بین برندهای موجود در بازار انتخاب نماید. امروزه برندهای مختلف سینما خانگی در بازار موجود می‌باشد و قیمت برخی از این برندها بیشتر می‌باشد از این‌رو درصورتی‌که بودجه در دسترس را تعیین کرده باشید می‌توانید بر اساس آن‌یکی از برندهای موجود در بازار مانند تسکو ، ساسمسونگ ، ال جی ، ایکس ویژن و … را انتخاب نمایید. یکی از نکاتی که هنگام خرید سینما خانگی بهتر است رعایت شود انتخاب برند سینما خانگی مطابق با برند تلویزیون موجود در منزل می‌باشد زیرا با این کار سینما خانگی و تلویزیون شما در کنار یکدیگر زیبا و کامل می‌کنند.

حتما بخوانید
5 بهترین توییت‌های تمام دوران درباره تلویزیون سامسونگ ال سی دی

توجه کردن به سیستم پخش سینمای خانگی

اکثر سینماهای خانگی تا سال گذشته فقط VCD,DVD پخش می‌کردند اما امروزه با ورود مدل‌های جدید به بازار اکثر آن‌ها از دیسک‌های بلوری و سه‌بعدی پشتیبانی می‌کنند. این بخش کننده‌ها برای کاربران خود امکان تماشای تصاویر سه‌بعدی را فراهم کرده و دارای طراحی ظاهری زیبایی نیز هستند. سینماهای خانگی جدید دارای پنل های باریک هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به‌سرعت و وضوح‌ بالای تصویر آن‌ها اشاره کرد. با اتصال این پخش‌کننده‌ها و استفاده از کابل HDMI تلویزیون‌ها تصاویر با کیفیت را نمایش خواهند داد.

در راهنما خرید سینماخانگی به اهمیت فرمت‌های پخش نیز تأکید شده است و در صورت خرید پخش‌کننده بلو-ری باید فرمت پخش سازگار با آن را نیز انتخاب نمایید زیرا ممکن است اکثر آرشیو فیلم‌ها روی دیسک‌های DVD قرار داشته باشند.

 

نکات مهم در خرید سینما خانگی

 

اهمیت دادن به اسپیکرها و اندازه پخش آن‌ها

اسپیکرها مهم‌ترین بخش یک سینما خانگی را تشکیل می‌دهند. به‌طور کلی می‌توان گفت این سیستم‌ها در انواع مختلف ۱.۲ ، ۱.۵ و ۱.۷ کاناله در بازار به‌صورت گسترده موجود هستند که با استفاده از سیستم ۱.۲ کاناله می‌توان صدای استریو را به‌صورت واقعی دریافت نمود. سیستم‌های ۱.۷ نیز برای استفاده در آپارتمان مناسب نمی‌باشد زیرا صدای آن بیش‌ازحد زیاد است و برای سیستم منازل یا اماکنی نیاز است که به صدای دالبی و صدای بلند نیاز داشته باشند.

شناسایی کردن ورودی و خروجی دستگاه

در  مطلب راهنمای خرید سینما خانگی این مورد ذکر شده که توجه به پورت‌های ورودی و خروجی این سیستم از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. بیشتر پخش‌کننده‌های بلو-ری دارای یک ورودی و یک خروجی هستند اما در برخی از آن‌ها نیز دو ورودی و خروجی به چشم می‌خورند. وظیفه ورودی HDMI اتصال پخش‌کننده اصلی به دیگر پخش‌کننده‌ها می‌باشد. خروجی آن را نیز می‌توان به تلویزیون و با پروژکتور وصل کرد. انتقال صدا به اسپیکرها نیز از طریق گروه دیگری از خروجی‌های صوتی انجام می‌گیرد. تعداد خروجی‌ها نمایانگر تعداد اسپیکرهایی است که دستگاه می‌تواند بپذیرد. در جلوی اکثر دستگاه‌ها خروجی هدفون و پورت USB نیز تعبیه‌شده است که می‌توان آن‌ها را جهت جلوگیری از ورود گردوخاک به دستگاه با استفاده از یک درپوش محافظ مسدود نمود. گروهی دیگری از خروجی‌ها VGA هستند. جهت اتصال به اینترنت در برخی از پخش‌کننده‌ها یک پورت وجود دارد.

حتما بخوانید
نقد و بررسی پرفروش‌ترین تلویزیون های شیائومی سال 2023

محل قرارگیری سینما خانگی در منزل

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید سینما خانگی باید مورد نظر قرار گیرد اتاقی از منزل می‌باشد که می‌خواهید سیستم موردنظر را در آن قرار دهید. زیرا اتاق انتخابی ممکن است تأثیر قابل‌توجهی روی کیفیت صدا، نحوه انتخاب اندازه نمایشگر و چیدمان مبلمان در منزل داشته باشد. هنگام انتخاب سینما خانگی در نظر داشتن تصویر دیاگرامی از اتاق موردنظر و همچنین اندازه‌ها یکی از موارد ضروری محسوب می‌شود. در هنگام انتخاب این سیستم صوتی باید محل پنجره‌ها، درها و دیگر ویژگی‌های معماری اتاق یا محل نصب در نظر گرفته شوند زیرا تمامی آن‌ها بر میزان انتشار صورت تأثیر قابل‌توجهی دارند. شما همچنین باید به سطوح همچون فرش، پرده و دیگر وسایل موجود در اتاق که ممکن است بر صوت تأثیر داشته باشند توجه نمایید.

 

محل قرار گیزی سینما خانگی

 

نتیجه‌گیری کلی

همان‌طور که در این راهنمای خرید سینما خانگی اشاره شد هنگام خرید این سیستم برای دریافت صدا با وضوح بیشتر و دیگر قابلیت‌های این سیستم باید نکات مهم زیادی را همواره مدنظر قرار دهید که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به ورودی و خروجی سیستم، اسپیکرها و اندازه پخش آن‌ها، تعیین بودجه و برند مورد نظر اشاره کرد.

در پایان شایان ذکر است که با توجه به نیاز خود می‌توانید به جستجو و بررسی انواع سینما خانگی در سایت انتخاب سنتر پرداخته و هر یک را به صورت تخصصی بررسی کنید.

همچنین در صورت نیاز به اطلاعات کامل از سیستم صوتی جدید ساندبار  و یا پخش‌کننده خانگی می‌توانید از طریق مطلب راهنمای خرید ساندبار و یا لینک خرید ساندبار نیز استفاده نمایید.

حتما بخوانید
بررسی پلوپز تولیپس RC-441؛ چندکاره و خوش‌ساخت

دیدگاهتان را بنویسید