راهنمای خرید اجاق گاز مبله

راهنمای خرید اجاق گاز مبله

اجاق گاز از دیرباز تا به امروز یکی از فروشگاه لوازم خانگی ضروری است که در هر خانه‌ای می‌توان آن را یافت. البته انواع مختلف آن و تنوع در شکل ظاهر و امکانات متنوع آن باعث شده تا دیگر امروزه اجاق‌ها را همانند زمان قدیم به یک شکل در منازل نبینیم . در مطالب قبلی از سری مطالب راهنمای خرید لوازم خانگی به معرفی و راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی پرداختیم و نکاتی را برای انتخاب بهتر آن بیان کردیم. حال در این بخش از مطالب بلاگ انتخاب سنتر قصد داریم با راهنمای خرید اجاق گاز مبله در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا در صورت نیاز به خرید این نوع اجاق گاز ، بتوانید بسادگی پس از مطالعه این مطلب به انتخاب درست دست یابید.

راهنمای خرید اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله یا همان نوعی که به فردار معروف است ، اجاقی است که به صورت ایستاده در کنار کابینت‌ها قرار گرفته و شامل بخشی‌های متفاوتی می‌گردد. البته اصطلاح اجاق گاز فردار کلمه مناسبی برای این نوع اجاق‌ها نیست ، چون برخی از آنها دارای فر نیستند و صرفاً زیر اجاق گاز یک کمد قرار دارد و خبری از فر نیست.

در انتخاب اجاق گاز ، همانند سایر لوازم خانگی نکاتی مهم است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نکات مهم در خرید اجاق گاز مبله

۱- جنس بدنه

اجاق گازهای امروزی از نظر پوشش بدنه به دو نوع اصلی استیل و لعابی تقسیم می‌شوند. در اجاق گازهای استیل همانطور که از نام آن پیداست جنس بدنه از استیل بوده و در اجاق گازهای لعابی که به رنگ متنوع زیادی در بازار موجود است ، جنس بدنه از لعاب حرارت دیده تشکیل شده است.

حتما بخوانید
بالا ۳ روش خرید قیمت تلویزیون سامسونگ استفاده شده

در یک بررسی کلی می‌توان مزیت این دو نوع را به این شرح توضیح داد که اجاق گازهای استیل مقاومت بیشتر و طول عمر مفیدتری داشته و در آب و هوای مرطوب ماندگاری بیشتری دارند و در مقابل اجاق گازهای با بدنه لعابی از تنوع رنگ بالاتری برخوردار بوده و در هنگام تمیز کردن نسبت به استیل راحت‌تر می‌باشند.

۲- جنس صفحه

صفحه اجاق گازها همانند بدنه آنها دارای جنس‌های مختلفی است ، اما از مهمترین آنها می‌توان به شیشه ، لعاب و استیل اشاره کرد که هر یک بیشتر به زیبایی کلی اجاق گاز کمک کرده و در مجموع تفاوت چندانی با هم ندارند ، اما طبق معمول ، استیل از مقاومت ، کیفیت و شرایط بهتری نسبت به شیشه و لعاب برخوردار بوده که می‌توان در هزینه نهایی نیز تأثیرگذار باشد و این نسبت به سلیقه و شرایط انتخاب شما بستگی دارد تا هر نوع صفحه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید.

جنس بدنه راهنمای خرید اجاق گاز مبله

 

۳- تعداد شعله

بسته به نیاز هر خانوار و فضای آشپزخانه‌ها ، اجاق گازهای مبله بین ۴ تا ۷ شعله را دارا می‌باشند که باید نسبت به نیاز ، آن را سنجید و تهیه نمود. امروزه با پیشرفت و افزایش نیازهای هر خانواده ، اجاق گازهای متنوعی تولید شده‌اند که دارای شعله‌های برقی در کنار گازی هستند و می‌توان از هر دو آنها استفاده کرد.

تنوع در تعداد و نوع شعله‌ها امروزه به حدی زیاد است که حتی برخی از آنها شعله‌های بزرگتر که عموماً در وسط قرار دارد را با دو ولوم گاز تنظیم کرده تا بتوان حرارت نسبی مورد نیاز را برای آشپز فراهم آورد.

حتما بخوانید
۹ مدل شلف و قفسه موجود در بازار که فضا را زیبا و منظم می‌کند

  شعله - راهنمای خرید اجاق گاز مبله - flame

 

 

۴- صفحه نمایش

برخی از اجاق گازهای مدرن ، دارای صفحه نمایش کوچکی هستند تا بتوانند به کمک آشپز بیایند. این صفحه نمایش صرفاً جهت نمایش وضعیت و یا ساعت نیست و عموماً کارایی بیش از این را دارند. به طور حداقل صفحه نمایش دارای آلارم ، کنترل سیستم فر و خطاهای اجاق گاز بوده و در برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر ، صفحه نمایش دارای سیتسم کنترل برای هر شعله از لحاظ زمانبندی است. بنابراین می‌توان گفت صفحه نمایش اجاق گازها جزو نکاتی است که باید به آن نیم نگاهی داشت.

  صفحه نمایش اجاق گاز - راهنمای خرید اجاق گاز مبله  

۵- فندک اتوماتیک

اجاق گازهای ابتدایی با کبریت یا فندکی جدا روشن می‌شدند و با سیر پیشرفت در تولید آن ، ابتدا فندک‌های نیکه اتوماتیک به آنها اضافه شد که با فشار دادن دکمه مخصوص به فندک و فشردن ولوم گاز ، شعله آن روشن می‌شد. اما اجاق گازهای نسل جدید عموماً دارای فندک اتوماتیک بوده و با چرخاندن ولوم گاز ، فندک عمل کرده و شعله اجاق گاز روشن می‌شود.

بر همین اساس برای سهولت آشپز ، وجود یک فندک اتوماتیک می‌توانید یک ضرورت مناسب باشد.

۶- ترموکوپل

یکی از مهمترین نکاتی که در راهنمای خرید اجاق گاز مبله به آن اشاره خواهیم کرد ، وجود ترموکوپل است. ترموکوپل سیستمی است که باعث می‌شود در صورت قطع شدن موقتی گاز و خاموش شدن یکباره شعله ، این سیستم ایمنی عمل کرده و گاز را قطع کند و یا با باد زدن و یا ریختن مایعات بر روی شعله و خاموش شدن آن از نشت گاز جلوگیری نماید.

حتما بخوانید
مقایسه تلویزیون سامسونگ و اسنوا با توجه به همه فاکتور های مهم

پس می‌توان گفت وجود ترموکوپل یکی از مهمترین موارد امنیتی و ایمنی است که حتماً باید در هنگام خرید اجاق به آن دقت داشته باشید.

۷- مشخصات فر اجاق گاز

مطمئناً فردی که اجاق گاز مبله فردار تهیه می‌کند به فکر استفاده از فر آن است و در نظر دارد ، با پخت شیرینی ، غذاها و سایر موارد مختلف دیگر آشپزی را به حد اعلا برساند.

بنابراین نکات مهمی در انتخاب یک فر مناسب وجود دارد که باید به آن دقت داشت. تعداد طبقات ، سینی‌ها ، متحرک یا ثابت بودن آنها ، تعداد جوجه گردان ، میزان حدقل و حداکثر دمای خروجی از جمله مواردی است که در انتخاب فر اجاق گاز مبله مؤثر خواهد بود.

بنابراین در هنگام انتخاب اجاق گاز مبله فر دار ، باید به نوع استفاده خود از فر دقت داشته باشید تا یک اجاق گاز فردار مناسب انتخاب نمایید. اما درصورتی که به اجاق گازی بدون فر نیاز دارید و تنها مبله بودن آن برای شما مهم است ، می‌توانید اجاق گازهای مبله بدون فر را انتخاب کرده تا هزینه کمتری را در هنگام خرید بپردازید.

راهنمای خرید اجاق گاز مبله

 

۸- جنس شبکه‌های شعله

جنس شبکه‌های اجاق گازها به طور کلی از فولاد با پوشش لعاب یا چدن هستند که برای حفظ حالت در حرارت بالا و همچنین وزن زیاد از آنها استفاده می‌شود تا پس از قرار گیری ظروف سنگین دچار حرکت و یا تغییر حالت نشود.

۹- کیفیت و استاندارد

اجاق گاز از آنجایی که یکی از لوازم خانگی مهم است و در عین حال با گاز و یا برق سر و کار دارد ، نیازمند ایمنی مناسبی است تا از اتفاق‌های جبران ناپذیر جلوگیری شود. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید آنها از برند و گارانتی مناسب اطلاع مناسب کسب کرده و حتماً از مراکز معتبر و فروشگاه‌های اینترنتی مختص لوازم خانگی خریداری نمایید تا با خیلی آسوده به استفاده از آن بپردازید.

حتما بخوانید
۶ اصل مهم در چیدمان خانه‌‌ برای کسانی که حیوان خانگی دارند

نتیجه گیری راهنمای خرید اجاق گاز مبله

در پایان شایان ذکر است که نکات ریز دیگری در انتخاب یک اجاق گاز مبله مناسب وجود دارد که بیشتر به صورت سلیقه‌ای است و باید خود به آن توجه نمایید. در صورت نیاز به انتخاب، بررسی و خرید اجاق گاز مبله می‌توانید به بخش اجاق گازهای مبله در سایت انتخاب سنتر مراجعه کرده و به مشاهده برندهای مختلف بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید