راهنمای جامع خرید جاروبرقی (انواع، ویژگی‌های ضروری و پرفروش‌های بازار)

یک جاروبرقی مناسب می‌تواند در تمیز کردن خانه آن هم به شکلی سریع، بسیار کمک‌کننده باشد. اما مطمئناً، در حین انجام کار مواردی هم باید توسط شما انجام شود، حتی اگر جاروبرقی رباتیک داشته باشید. اما با این حال کسی منکر این مسأله نیست که وجود جاروبرقی، کار نظافت را سریع و آسان می‌کند. به طور کلی انواع مختلفی از مدل‌های جاروبرقی از مدل‌های رباتی تا سطلی وجود دارند که با توجه به نوع محیط و نیازهای افراد قابل انتخاب هستند. بنابراین این راهنمای جامع آماده شده است تا به کمک آن بتوانید جاروبرقی مناسب را برای خانه‌ی خود انتخاب کنید.

چگونه یک جاروبرقی با کیفیت را بشناسیم؟

چگونه یک جاروبرقی با کیفیت را بشناسیم؟

برای تعیین و بررسی اینکه جاروبرقی چقدر قابلیت پاک‌کنندگی دارد، باید مجموعه آزمایش‌های متفاوتی بر روی انواع مدل‌ها و بر اساس نوع طراحی آن‌ها انجام شود. به عنوان مثال، شما نباید انتظار داشته باشید که جاروبرقی ایستاده، دستی یا رباتیک قدرت تمیزکنندگی برابر با مدل‌های بزرگ و سطلی داشته باشند، اما مسلما همه‌ی آن‌ها نقاط مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند.

متخصصین «Consumer Reports» اذعان دارند که برای اطلاع از عملکرد یک جاروبرقی فاکتورهای مختلفی از جمله، قابلیت پاک‌کنندگی گرد و خاک، میزان نگه‌داری زباله‌ها، کارکرد آسان و میزان صدای آن را در نظر بگیرید. از طرفی اگر جاروبرقی عملکرد خوبی داشته باشد، اما طول عمر بالایی نداشته باشد، نمی‌تواند گزینه‌ای با ارزش خرید بالا باشد. همچنین طبق داده‌های بررسی شده، جاروبرقی‌های سیم‌دار نسبت به مدل‌های بی‌سیم قابل اعتمادتر هستند که در ادامه این مطلب این فاکتورها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

۷ نکته که در هنگام خرید انواع جاروبرقی باید به آن توجه کنید!

جاروبرقی‌های امروزی دارای طیف وسیعی از طرح‌ها، اشکال و رنگ‌های جذاب هستند. البته در این میان باید توجه داشته باشید که آنچه بیش از همه مهم است این است که جاروبرقی چقدر عملکرد خوبی دارد. به یاد داشته باشید که یک نوع جاروبرقی خاص ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشد که برای شما جذاب و فریبنده باشد، اما در کنار این موارد با نیازهای تمیز کردن شما هم مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت عاقلانه است که آن را کنار گذاشته و گزینه‌ی خرید دیگری را انتخاب کنید. بنابراین بهتر است که پیش از خرید هر نوع جاروبرقی‌ای نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  1. به امکانات آن توجه کنید!
  2. کیسه‌دار یا بدون کیسه بودن جاروبرقی را بررسی کنید.
  3. در هنگام خرید آن را امتحان کنید.
  4. میزان صدای جاروبرقی را بررسی کنید.
  5. به کفپوش خانه توجه کنید!
  6. وجود اتصال وای‌فای را در مدل‌های رباتیک بررسی کنید.
  7. آلرژی دارید یا نه؟

به امکانات جاروبرقی توجه کنید!

به طور کلی جاروبرقی‌هایی با سیستم بُرسی بهتر از جاروبرقی‌هایی که تنها با مکش کار می‌کنند می‌توانند فرش‌ها را تمیز کند. در خیلی از مدل‌های برسی، کلیدی به منظور غیر فعال کردن بُرس وجود دارد. این مسأله به محافظت از پوشش کفِ بدون فرش و جلوگیری از پراکندگی گرد و خاک کمک می‌کند. در کنار این مورد به مدل‌هایی مجهز به کنترل دستی تنظیم ارتفاع بُرس، همراه با قابلیت کنترل مکش برای تمیز کردن قالیچه‌های ظریف یا پرده‌ها هم توجه کنید.

کیسه‌دار یا بدون کیسه بودن دستگاه را بررسی کنید

استفاده از جاروبرقی‌هایی با کیسه‌‌ی دائمی از نظر صرفه‌جویی در هزینه‌‌های خریدِ کیسه‌ی یک‌بار مصرف، به‌صرفه است. اما در عین حال باید بدانید که نوع کیسه‌دار به تمیز کردن دوره‌ای فیلتر و کیسه نیاز دارد. از طرفی لازم به تاکید است که گرد و غبار و آشفتگی، به منظور تخلیه‌ی سطلِ یک جاروبرقی در مدل‌های بی‌کیسه در صورت ابتلا به آسم یا آلرژی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در حالی که با وجود کیسه‌های یک‌بار مصرف در جاروبرقی‌های کیسه‌دار تا حد زیادی این مشکل بر طرف می‌شود. بنابراین با توجه به شرایط خود می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

در هنگام خرید آن را امتحان کنید

حتی اگر به صورت آنلاین این دستگاه را سفارش می‌دهید، ابتدا به فروشگاهِ فروش جاروبرقی مراجعه کنید و از نزدیک عملکرد دستگاه مدنظر را ببینید. دکمه‌های جاروبرقی مدنظر را فشار دهید، دستگاه را بکشید، بچرخانید و بلند کنید. لوازم جانبی جاروبرقی را بررسی کنید. در صورتی که مدل ارزان‌تری را در فروشگاه آنلاین دیدید، آن را مدل‌های فروشگاهی مقایسه کنید و از انطباق آن مطمئن شوید.

میزان صدای جاروبرقی را بررسی کنید

جاروبرقی بی صدا

به طور کلی هیچ مدل جاروبرقی در بازار وجود ندارد که میزان صدای آن، نقش مهمی در آسیب به گوش داشته باشد. اما مسلما صدای هر جاروبرقی‌ای در اتاقی با پژواک زیاد، مانند حمام پوشیده با کاشی، بلندتر به نظر می‌رسد. جاروبرقی‌های کنیستر نسبت به مدل‌های ایستاده بی‌صداتر هستند و در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

توجه به نوع کفپوشِ خانه

یک عامل مهم در انتخاب مدل جاروبرقی، توجه به نوع کفپوش خانه شما است. اکثر خانه‌های مدرن دارای پارکت و کاشی هستند، بنابراین انتخاب مدل‌های کنیستر، گزینه‌ای کاربردی با قدرت مناسب است. اما در صورتی که محیط خانه‌ی شما دارای ترکیبی از کفپوش و فرش است، حتما مدلی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌هایی مانند قابلیت کنترل بُرس، تنظیم ارتفاع و کنترل مکش برای تمیز کردن پرده‌ها و قالیچه‌های ظریف باشد.

وجود اتصال وای فای را در مدل‌های رباتیک بررسی کنید

لازم به تاکید است که همه جاروبرقی‌های روباتیک اتصال WiFi ندارند و تنها به سادگی محیط را تمیز می‌کنند. به طور کلی مواردی که اتصال وای‌فای ندارند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت شما بهتر هستند، زیرا داده‌ها را به جایی ارسال نمی‌کنند. در چنین حالتی با انتخاب مدل‌های بدون وای‌فای امنیت بیشتری به دست می‌آورید اما برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند نقشه‌برداری از محیط و تمیز کردن هدفمند را از دست خواهید داد.

آلرژی دارید یا نه؟

کلمه‌ی HEPA مخفف عبارت High Efficiency Particulate Air است.

اگر اعضای خانواده شما به گرد و غبار حساسیت دارند، حتما بررسی کنید که آیا جاروبرقی که قصد خرید آن را دارید فیلتر HEPA دارد یا خیر. چراکه این مدل از فیلترها می‌توانند ذرات ریز و حساسیت‌زا را به خوبی جذب کنند، تا با هوای خروجی‌ای که تمیزتر از آنچه در خلاء مکیده شده است، رو به رو شویم.

حتما بخوانید
بررسی گوشی هایسنس Infinity H50 Lite؛ اقتصادی با باتری قدرتمند

آشنایی با انواع جاروبرقی‌‌های موجود در بازار

این بخش را با تعیین بهترین مدلِ جاروبرقی برای تمیزکاری خانه‌های متنوع شروع می‌کنیم. اگر خانه شما دارای فرش یا قالیچه است، جاروبرقی‌های ایستاده، به خصوص مدل‌های همراه با کیسه، بهترین انتخاب هستند. در صورتی که خانه‌ای با پله‌های متعدد دارید، جاروبرقی‌هایی با بدنه‌ی جعبه‌مانند یا کنسیتر (canister) برای عملکرد و جابه‌جایی آسان‌تر انتخاب خوبی هستند. لازم به ذکر است که این مدل‌ها روی سطوح سخت، از پارکت تا کاشی هم به خوبی کار می‌کنند.

مدل‌های دستی برای کارهای سبک‌تر، مانند جمع کردن غلات ریخته شده که نیاز به سرعت عمل دارند، عالی هستند. اما اگر می‌خواهید دستگاهی داشته باشید که تنها با تنظیم خودکار امور لازم خانه را تمیز کند و نیازی به نظارت شما نداشته باشد، جاروبرقی رباتیک ممکن است برای شما جذاب باشد. اگرچه باید به خاطر داشته باشید که سطل گَرد و غبار آن را به طور دوره‌ای خالی کنید. حال با این مقدمه و توضیحات اجمالی به معرفی چند مدل جاروبرقی محبوب و پرفروش می‌پردازیم.

  • جاروبرقی ایستاده (Upright Vacuum)
  • جاروبرقی کنیستر (Canister Vacuum)
  • جارو شارژی مدل عصایی (Cordless Stick Vacuum)
  • جاروبرقی عصایی با سیم (Corded Stick Vacuum)
  • جاروبرقی‌های دستی (Handheld Vacuums)
  • جاروبرقی رباتیک (Robotic Vacuum)
  • جاروبرقی مرکزی (Central Vacuum)

جاروبرقی‌های ایستاده

جاروبرقی‌های ایستاده

این مدل از جاروبرقی‌ها نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار قیمت کمتر و قابلیت تمیزکنندگی در سطح وسیع‌تری دارند. به طور کلی جاروبرقی‌های ایستاده در تمیز کردن فرش‌ها به صورت عمیق و خاک‌گیری، عملکرد بهتری دارند به‌ویژه اگر در دسته مدل‌های کیسه‌دار باشند. بیشتر این مدل‌ها نسبتاً نگهداری آسانی دارند و می‌توانند بدون هیچ تکیه‌گاهی بایستند.

در کنار تمام مزایای مطرح شده، جاروبرقی‌های ایستاده معایبی هم دارند. از جمله این موارد وزن ۱۰ کیلوگرمی آن است. درواقع کشیدن ماشینی با این وزن ممکن است برای بعضی افراد چندان راحت نباشد. البته لازم به ذکر است که در دسته‌ی جاروبرقی‌های ایستاده مدل‌هایی با وزن کمتر هم وجود دارد که شما می‌توانید با کمی جست‌وجو آن‌ها را پیدا کنید. همچنین مدل‌های ایستاده نسبت به جاروبرقی‌های کنیستر پر سروصداتر هستند.

جاروبرقی‌های کنیستر

جاروبرقی‌های کنیستر

جاروبرقی‌های کنیستر برای تمیز کردن کفِ برهنه (بدون قالیچه و موکت)، پله‌ها و زیر مبلمان بهتر از مدل‌های ایستاده هستند و در عین حال لوازم جانبیِ کاربردی‌ای برای تمیز کردن پرده‌ها و یا کناره‌های مبلمان دارند. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های این دسته به اندازه جاروبرقی‌های ایستاده در تمیز کردن فرش‌ها خوب عمل می‌کنند. بیشتر جاروبرقی‌های کنیستر کم‌صدا هستند و از آنجایی که منبع تغذیه‌ی جدا دارند، سبک‌تر هم هستند. درباره‌ی معایب مدل‌های کنیستر هم باید اذعان کرد که به طور کلی، این محصولات حجیم‌تر از عموزاده‌های راست قامت خود هستند. همچنین ساختار آن‌ها همراه با خرطوم و برس نگهداری، جاگیری آن را در کمد سخت می‌کند.

جارو شارژی مدل عصایی

جارو بی‌سیم

با وجود پیشرفت‌های اخیر در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی، دستگاه‌هایی با عملکردهای در حال بهبود هم پا به عرصه گذاشته‌اند. در این میان هستند مدل‌هایی که در تمیز کردن فرش و کف‌های برهنه و برداشتن موهای حیوانات خانگی رتبه‌ی بالایی کسب کرده‌اند که جاروبرقی شارژی مدل عصایی یکی از آن‌ها است. این محصول هیچ سیمی ندارد که در حین کار دست و پاگیر باشد. همچنین فضای ذخیره‌سازی بسیار کمتری نسبت به جاروبرقی معمولی اشغال می‌کنند. در عین حال این مدل‌ها گران هستند و در بعضی موارد مشکلات باتری گریبان‌گیر کاربر می‌شود.

به طور کلی متخصصین «Consumer Reports» در حال حاضر هیچ مدل جاروبرقی شارژی یا بی‌سیم را پیشنهاد نمی‌کنند، زیرا به طور کلی مشکلات گزارش شده توسط کاربران در آن‌ها بسیار زیاد است. درواقع این مشکلات می‌تواند شامل باتری باشد که با گذشت زمان از قدرت آن کاسته می‌شود یا به طور کامل نیاز به تعویض دارد. چنین مشکلاتی به ویژه در سال پنجم مالکیت، شدیدتر هم می‌شود.

جارو عصایی با سیم

جارو شارژی مدل عصایی

مانند جاروبرقی‌های ایستاده، جارو شارژی با سیم، دارای بدنه و دسته‌های بلند همراه با پاور سرخود است. بنابراین در زمانی که نیاز است به سرعت آشفتگی و بهم‌ریختگی‌ها را تمیز کنید، وسیله‌ای سبک و راحت است. این مدل‌ها نیازی به خم شدن برای تمیز کردن کَفِ کثیف ندارند و نسبت به بسیاری از مدل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌اند. در کنار این مزایا باید تاکید شود که بیشتر آن‌ها به خوبی جاروبرقی‌های معمولی برای استفاده بر روی فرش مناسب نیستند. درواقع این مدل‌ها عمدتاً برای جمع آوری زباله‌های سطحی مناسب هستند و به عنوان جایگزینی برای جاروبرقی معمولی در نظر گرفته نمی‌شوند. ظرفیت سطل خاک و زباله، جارو شارژی‌ها معمولاً کم است و اکثر آن‌ها نسبتاً پر سروصدا هستند. همچنین وجود سیم در این مدل‌ها کار با این مدل جاروبرقی‌ها را سخت می‌کند.

جاروبرقی‌های دستی

جاروبرقی‌های دستی

این مدل‌های مینیاتوری در دو دسته‌ی سیم‌دار یا بی‌سیم عرضه می‌شوند و از آن‌ها می‌توان برای تمیز کردن سبک و سریع سطوح یا فرش‌های پرز کوتاه و کف برهنه استفاده کرد. همچنین با استفاده از یکسری مدل‌ها می‌توانید، موهای حیوانات خانگی را از روی اثاثه یا لوازم داخلی پاک کنید. جاروبرقی‌های دستی برای تمیز کردن فضای داخلی ماشین شما هم گزینه‌ی جذابی است. البته در نظر بگیرید که این مدل‌ها فاقد قدرت و ظرفیت مناسب و به اندازه‌ی مدل‌های ایستاده و معمولی برای پاک‌سازی محیط است.

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک

جاروبرقی‌های رباتیک کار خود را بدون وابستگی به شما و در حالی که در حال استراحت هستید، انجام می‌دهند. درواقع در اتاق‌های نامرتب، یک جاروبرقی رباتیک می‌تواند حکم خدمتکار را داشته باشد. جالب است بدانید که این محصولات بهترین گزینه برای تمیز کردن نقاط تنگ و دور از دسترس است. البته بیشتر این مدل‌ها قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص بر روی گوشی هوشمند را دارند. در کنار این مشخصه‌های جذاب باید بدانید که هیچ جاروبرقی رباتیکی نمی‌تواند با مدل‌های ایستاده یا معمولی برای پاک‌سازی عمیقِ محیط برابری کند. لازم به ذکر است که این جاروبرقی‌ها انتخاب ایدئال برای تمیز کردن سطوحی با فرش‌ و قالیچه نیست.

حتما بخوانید
آیا شما تلویزیون سامسونگ اصل کره دقیق راه هستید؟ این 5 پیشنهاد به شما امکان می‌دهد پاسخ

جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی

این مدل‌ها از سیستم مکش داخلی در ساختمان استفاده می‌کنند و قدرت و کارایی بالایی دارند. استفاده از آن‌ها راحت‌تر از مدل‌های کنیستر است. جاروبرقی مرکزی دستگاهی بدون بدنه است، که تنها از خرطوم و سری برق بهره‌مند است. به طور کلی این مدل از جاروبرقی‌ها نسبتاً بی‌صدا هستند و محفظه‌های جمع‌آوری زباله در آن‌ها نیازی به تخلیه زیاد ندارند. از طرفی جاروبرقی‌های مرکزی گران هستند و نیاز به نصب حرفه‌ای دارند. همچنین خرطوم آن حدودا ۹ متر است که می‌تواند دست و پا گیر باشد و فضای ذخیره‌سازی را کاملا اشغال کند.

مشخصه‌های اصلی جاروبرقی

آشنایی با مشخص‌های اصلی جاروبرقی

همانطور که می‌دانید برخی از مشخصه‌های جاروبرقی عملکرد آن را بهبود می‌بخشند یا بخشی از مشقت‌های تمیز کردن خانه را از بین می‌برند. اما در عین حال در بعضی مدل‌ها تنها ویژگی‌هایی وجود دارند که ممکن است هزینه‌ی اضافی بر شما تحمیل کنند. بنابراین در این قسمت شما را با اصلی‌ترین مشخصه‌های یک جاروبرقی باکیفیت آشنا می‌کنیم:

  • ابزارهای جانبی (Add-On Cleaning Tools)
  • کیسه‌دار یا بدون کیسه (Bagged vs. Bagless)
  • ابزارهای تمیز کردنِ سطوح برهنه (Bare-Floor Options)
  • قابلیت تنظیم ارتفاع بُرس و کنترل مکش (Carpet Pile-Height Adjustment and Suction Control)
  • فیلتر جاروبرقی (Filter)
  • قابلیت خود کششی (Self-Propelled)

ابزارهای جانبی

ابزارهای جانبی

اکثر جاروبرقی‌ها دارای ابزارهای جانبی و همراه با دستگاه هستند (در تصویر نشان داده شده است) که برای اکثر کارهای نظافتی مناسب و تسهیل‌کننده است. در بین این لوازم‌های جانبی یک ابزار باریک برای تمیز کردن شکاف‌ها، یک برس کوچک و یک برس گرد برای گردگیری وجود دارد. در جاروبرقی‌های کنیستر، نوع ساختار دستگاه در کنار قدرت آن می‌تواند فرش‌ها را به طور کامل و با بازده بالاتری نسبت به یک مکش ساده تمیز کند. در بین لوازم جانبی جاروبرقی ابزارهای مناسب برای پاک کردن گوشه‌ها و نقاط باریک هم وجود دارد که بسیار کاربردی‌اند.

مدل‌های کیسه‌دار و بدون کیسه

برخی جاروبرقی‌های ایستاده و کنیستر از کیسه استفاده می‌کنند. در حالی که در برخی از مدل‌ها خاک و زباله‌ها در سطل جمع می‌شود. جاروبرقی‌های کیسه‌ای زباله و خاک بیشتری را در خود ذخیره می‌کنند، البته در زمان تمیز کردن کیسه با گرد و خاک زیادی هم مواجه خواهید شد. درواقع وجود یک نشانگر بر روی دستگاه به شما می‌گوید که آیا زمان خالی کردن کیسه یا سطل رسیده است یا خیر! با وجود جاروبرقی‌های کیسه‌دار می‌توانید در هزینه‌های خود برای خرید کیسه صرفه‌جویی کنید، اما با این حال باید بدانید که این مدل جاروها از فیلترهای بیشتری (مانند فیلترهای HEPA) استفاده می‌کنند که نیاز است به طور دوره‌ای آن‌ها را تمیز یا تعویض کنید. به طور کلی فیلترهای جایگزین به طور قابل توجهی گران‌تر از کیسه‌ی یک‌بار مصرف هستند.

خالی کردن کیسه یا سطل و تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی ممکن است کاری پر دردسر باشد و شما را در معرض گرد و غبار و سایر مواد حساسیت‌زا قرار دهد. بنابراین حتما این کار را در فضای باز انجام دهید.

گزینه‌هایی برای پاک کردن سطوح برهنه

این موارد شامل گزینه‌هایی برای تسهیل در تمیز کردن سطوح کاشی‌کاری شده، پارکت‌دار یا بدون فرش (برهنه) است. به طور معمول جاروبرقی‌ها دارای کلید روشن/خاموش برای خروج برس هستند. در کنار این قابلیت در برخی مدل‌ها شاهد گزینه‌های دیگر برای پاک‌سازی سطوح برهنه هم هستیم.

قابلیت تنظیم ارتفاع بُرس و کنترل مکش

قابلیت تنظیم ارتفاع بُرس و کنترل مکش

با کمک این ویژگی می‌توانید ارتفاع رول برس را متناسب با ارتفاع پرزهای فرش خود تنظیم کنید تا امکان جابه‌جایی آسان و تمیز کردن کامل را فراهم کند. جالب است بدانید که در برخی مدل‌ها این تنظیمات به صورت خودکار انجام می‌شود، اما در عین حال با وجود کنترل دستی این کار دقیق‌تر پیش می‌رود. در کنار این قابلیت وجود یک سوئیچ برای کنترل مکش به شما این امکان را می‌دهد که جریان هوا را از طریق خرطوم جاروبرقی کاهش دهید، که به تمیز کردن و گردگیری قالیچه‌های حساس و پرده‌ها کمک می‌کند.

فیلتر جاروبرقی

ادعا می شود که تعدادی از جاروبرقی‌ها قابلیت جذب ذرات ریز را را دارند، چراکه در طی زمان فعالیت دستگاه، بعضی از ذرات بسیار ریز از طریق دمنده‌ی آن بیرون می‌روند. بنابراین با وجود فیلترهای میکرون می‌توانید سطح بالاتری از فیلتراسیون را نسبت به مدل‌های استاندارد و کیسه‌دار اعمال کنید. اما لازم به ذکر است که احتمالاً فیلترهای میکرونی به اندازه‌ی فیلتر HEPA کارا نیستند. فیلتراسیون HEPA ممکن است برای افراد مبتلا به آسم مفید باشد. همچین این مدل‌ها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار مؤثر بوده‌اند، البته قیمت دستگاهایی با این مدل فیلتر بالاتر از مدل‌های معمولی است.

وجود سیستم خود کششی

وجود قابلیت خود کششی این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر تلاش کمتری برای پاک‌سازی محیط کند. درواقع این قابلیت به این شکل است که با وجود یک سیستم انتقال، فشار در جاروبرقی افزایش می‌یابد و مکش دستگاه بهینه‌تر می‌شود. البته وجود سیستم خود کششی یک جنبه‌ی منفی هم دارد و آن این است که وزن جاروبرقی را بالا می‌برد و طبیعتا حمل آن را مشکل می‌کند.

چگونه جاروبرقی را تمیز کنیم؟

با وجود اینکه جاروبرقی به عنوان وسیله‌ای کاربردی می‌تواند به راحتی محیط را عاری از هرگونه گردوخاک کند، اما مسلما خودبه‌خود نمی‌تواند خودش را تمیز کند و نیاز است که این بار شما دست به کار شوید.

خالی کردن بخش جمع‌آوری گرد و غبار یا کیسه

توجه داشته باشید که اگر جاروبرقی سطلی دارید، پس از شست‌وشوی محفظه، حتما آن را کاملا خشک کنید تا از رشد کپک‌ها جلوگیری شود.

دفترچه راهنما را بررسی کنید و محفظه‌ی گرد و غبار یا کیسه‌ی آن را از جاروبرقی جدا کنید و خالی کنید. پس از این مرحله گرد و غبار را با یک پارچه میکروفیبر خشک، پاک کنید و سپس آن را با آب گرم و مایع شست‌وشو بشویید. در همین حال می‌توانید از یک بُرس برای تمیز کردن کثیفی که ممکن است در طول مدت زمان طولانی ایجاد شده باشد، به منظور پاک‌سازی دقیق‌تر استفاده کنید.

حتما بخوانید
چهار شیک مفاهیم روی شما تلویزیون سامسونگ

 

تمیز کردن فیلترِ جاروبرقی

فیلترهای HEPA به هیچ ‌وجه قابل شست‌وشو نیستند و تنها می‌توان آن‌ها را به صورت دوره‌ای تعویض کرد.

پس از مطالعه‌ی دفترچه راهنما خواهید دانست که آیا فیلترِ جاروبرقی نیاز به شست‌وشو یا تعویض دارد یا خیر؟ توجه داشته باشید که در یک جاروبرقی کیسه‌ای، خودِ کیسه به عنوان یک فیلتر عمل می‌کند در حالی که در جاروبرقی‌های بدون کیسه از فیلتر فومی (Foam Filter) و قابل شست‌وشو بهره می‌برند. همانطور که قبلا هم ذکر شد، جاروبرقی‌های مرغوب دارای فیلتر HEPA ( فیلتر با راندمان و جذب بالا) هستند که قابل شست‌وشو نیست اما باید به صورت دوره‌ای تعویض شود. به طور کلی به منظور تمیز کردن و شستن فیلتر فومی، ابتدا بر روی آن ضربه بزنید تا تمام گرد و غبار آن بریزد، سپس آن را زیر آب ولرم بگذارید و در پایان هم آن را در جایی قرار دهید تا خشک شود.

تمیز کردن خرطوم جاروبرقی

دوده و گرد و خاک ممکن است در داخل لوله‌‌ی خرطوم جمع و منجر به انسداد آن شود. بنابراین طبیعی است که بر ظرفیت مکش جاروبرقی هم تأثیر بگذارد. بنابراین در حین تمیز کردن دستگاه، خرطوم آن را جدا کنید و با عبور آب داغ از آن گرد و خاک و زباله‌ها را پاک کنید.

در کنار این روش برای تمیز کردن لوله و خرطوم، می‌توانید نصف فنجان جوش شیرین هم در داخل لوله بریزید، سپس ۲ فنجان سرکه سفید را داخل آن بریزید تا همه باکتری‌ها را از بین ببرد. سپس زمان دهید تا واکنش شیمیایی متوقف شود. حال خرطوم را با آب گرم بشویید و بگذارید کاملا خشک شود.

شست‌وشوی برس‌ها

برس‌های جاروبرقی را به خوبی تمیز کنید، چراکه ممکن است تعداد زیادی مو، زباله و نخ در برس در هم بپیچد. در نتیجه، با وجود چنین مواردی در برس‌ها تمیز کردن فرش‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. تمام نخ‌ها و موهای درهم تنیده را به صورت دستی برس کنید و سپس با آب و صابون بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن قطعاتِ جداشونده‌ی جاروبرقی

قطعات جداشدنی جاروبرقی به راحتی تمیز می‌شوند. بنابراین می‌توانید به آسانی از محلول آب گرم، مایع شست‌وشو و یک برس تمیز کننده برای تمیز کردن تمام قطعات استفاده کنید.

پرفروش‌ترین مدل‌های جاروبرقی در بازار

حال که با انواع مختلف جاروبرقی و جوانب مربوط به خرید و نگهداری آن آشنا شدید، وقت آن است که به سراغ پرفروش‌ترین مدل‌های این دستگاه برویم، تا علاوه بر کسب اطلاعات لازم، برندها و مدل‌های معتبر را هم بهتر بشناسید.

جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WB

جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WB

جاروبرقی پارس خزر مدل Turbo 2500WB یکی از محصولات باکیفیت، کم‌صدا و قدرتمند شرکت پارس خزر است. این دستگاه دارای سیستم بسیار قوی (موتور قدرتمند ۲۵۰۰ وات) مکش است و انتخاب مناسبی جهت نظافت سریع و کامل خانه یا محل کار است. از جمله ویژگی‌های این جاروبرقی می‌توان به بهره‌مندی از فناوری Quattro Power، فیلتر HEPA، وجود اسفنج در دهانه ورودی پاکت، لوله‌ی خرطومی با روکش کنفی، قابلیت Double Filtration و نشانگر الکترونیکی جهت نمایش پر شدن کیسه آشغال اشاره کرد.

سیم این مدل جاروبرقی در محدوده‌ی ۱۰ الی ۱۵ متری با قابلیت جمع‌شوندگی خودکار است، که همین موضوع هم آزادی عمل مناسبی را برای پوشش‌دهی سرتاسر خانه ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که سیستم ایمنی این دستگاه از داغ‌ شدن بیش‌ از حد و آسیب‌ دیدن موتور دستگاه جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که Turbo 2500WB دارای برچسب انرژی A است و در دسته محصولات بهینه با مصرف برق کم به حساب می‌آید. البته در کنار این موارد باید اذعان داشت که کشیدن این وسیله روی فرش چندان روان نیست و نیاز به اعمال نیروی بیشتر است. ابعاد این دستگاه هم در حدود ۴۷۰x270x210 سانتی‌متر و با وزنی در حدود ۵.۴ کیلوگرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

بوش برندی آلمانی و خوش‌نام است که اغلب محصولات آن با قیمت مقرون‌به‌صرفه بهترین کیفیت را ارائه می‌کند. در این میان جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR هم از این قائده مستثنی نبوده و یکی از محصولات درخشان این برند است. موتور جاروبرقی BGL8GOLDIR بوش بسیار قدرتمند و کم صدا و توان مصرفی آن ۲۲۰۰ وات است. تکنولوژی که در این جاروبرقی تعبیه شده، فضایی با تمیزی چند برابر را برای شما به ارمغان می‌آورد. سیستم Power Protect طراحی شده توسط شرکت سازنده با ۶۰ درصد قدرت مکش بیشتر باعث می‌شود تا عملکرد بهتری را شاهد باشیم. همچنین وجود این سیستم باعث افزایش مکش جاروبرقی در زمان نیمه پر بودن کیسه می‌گردد.

این جاروبرقی دارای موتور کمپرسور HiSpin با تیغه‌های ایرودینامیک و کاملا کالیبره یکی از کم مصرف‌ترین جاروهای موجود در بازار با رده‌ی انرژی A است. فیلتر این جاروبرقی از نوع HEPA است و تمام گرد و غبار را به خوبی به خود جذب می‌کند و مانع از پخش شدن در محیط می‌شوند. در کنار آن هوای خروجی هم با درصد ذرات کم‌تر است.

پارویی این مدل جاروبرقی بوش مجهز به Air Bumper است که از ایجاد خطوط سیاه روشن روی مبلمان و از ایجاد خط و خش روی سطوح جلوگیری می‌کند. حجم کیسه گرد و غبار این مدل جاروبرقی ۵ لیتر (همراه با نشانگر پر بودن مخزن) است و باعث می‌شود که تا ماه‌ها نیازی به تعویض کیسه نداشته باشید. پاکت مصرفی این مدل جاروبرقی بوش تیپ G است و وجود ۵ عدد کیسه‌ی اضافی داخل جعبه دستگاه و برخورداری از خرطوم کنفی از دیگر مزایای این جاروبرقی بشمار می‌آید.

حتما بخوانید
5 راه‌های مطمئن تلویزیون سامسونگ کسب و کار شما را به سمت زمین سوق خواهد داد

لوازم جانبی همراه جاروبرقی ۳ ابزار حرفه‌ای است که شامل برس اثاثیه، برس بسیار بلند درزها و برس سری حرفه‌ای با عملکرد بی‌صدا و آرام است. لازم به تاکید است که دسته‌ی این مدل جاروبرقی ارگونومیک است که باعث سهولت در استفاده از آن می‌شود. طول سیم این مدل ۱۲ متر است. همچنین این جاروبرقی در حدود ۴۶۵x307x240 سانتی‌متر حجم و وزنی برابر با ۷.۵ کیلوگرم دارد که همین وزن بالا هم نقطه‌ی ضعف آن به حساب می‌آید. البته در کنار مزایای زیاد این کالا قابل چشم‌پوشی است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی سطلی کوپکس مدل VCC3600

جاروبرقی سطلی کوپکس مدل VCC3600

شاید در نگاه اول خرید یک جاروبرقی سطلی در کنار انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها با شکل‌ها و طرح‌های متنوع چندان جالب توجه نباشد. اما در این میان جارو سطلی کوپکس مدل VCC3600 می‌تواند نظر شما را عوض کند. این جاروبرقی تولید ایران است که از موتور نانیوا استفاده کرده و با قدرت ۱۶۰۰ وات واقعی یکی از پرقدرت‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

موتور دو سرعته آن این امکان را به شما می‌دهد که برای فرش و سرامیک با قدرت‌های متفاوت از آن استفاده کنید. همچنین این محصول دارای کیسه‌ی دائمی نانو است که می‌توان آن را به طور دوره‌ای تخلیه کرد و از صرف هزینه برای خرید مکرر کیسه جلوگیری کرد. البته باید ذکر کرد که صدای این محصول نسبت به مدل‌های بوش بالاتر است و فیلتر خاصی برای جلوگیری از پخش شدن ذرات بسیار ریز غبار ندارد. بنابراین برای افراد مبتلا به بیماری‌های حاد تنفسی چندان توصیه نمی‌شود.

VCC3600 اقلام همراهی همچون پارو، دسته‌ی دو تکه و لوله‌ی خرطومی دارد. همچنین ابعاد این مدل جاروبرقی در حدود ۲۹۰x290x380 سانتی‌متر و با وزن ۴ کیلوگرم است که همین مساله هم جابه‌جایی آن را راحت‌تر می‌کند. لارم به ذکر است که محدوده‌ی طول کابل برق ۵ تا ۱۰ متر است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R

جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R

جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R دستگاهی با ویژگی‌های جذاب از قبیل جابجایی آسان و صدای بسیار کم است. این دستگاه به عنوان یک جاروبرقی کنیستر و کیسه‌دار شناخته می‌شود که قدرت موتور آن ۲۱۰۰ وات است و توان مکشی برابر با ۶۵۰ وات دارد. البته لازم به ذکر است که قدرت مکش این جاروبرقی قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند برای سطوح مختلف قدرت آن را کم‌ و زیاد کند.

برای این‌که هوای خروجی از پشت جاروبرقی آلوده نباشد، برای آن‌یک فیلتر HEPA13 در نظر گرفته‌ شده است که تا حد زیادی گرد و غبار و آلودگی‌ها را فیلتر می‌کند. درواقع این جارو دارای ۸ مرحله فیلتراسیون است. گفتنی است این محصول دارای سیم حدودا ۸ متری و سیم‌جمع‌کن خودکار است. ابعاد جاروبرقی دوو مدل DVC-LH22R در حدود ۳۹۰x560x320 سانتی‌متر است و وزن بالایی در حد ۱۰ کیلوگرم دارد که جا‌به‌جایی آن را کمی مشکل می‌کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی پاناسونیک مدل VC-813

جاروبرقی پاناسونیک مدل VC-813

پاناسونیک شرکتی است که با ارائه‌‌ی محصولات باکیفیت، طرفداران بسیاری در جهان پیدا کرده است. جاروبرقی پاناسونیک مدل VC-813 هم از دستگاه‌های باکیفیت و قدرتمند عرضه‌ شده به بازار توسط این شرکت است. این دستگاه از موتوری قدرتمند (۲۰۰۰ وات)، قطعات مرغوب و فیلتر بهداشتی HEPA بهره‌مند است و در کنار آن در رده‌ی جاروهای کیسه‌دار با گنجایش ۴ لیتری قرار می‌گیرد؛ به این معنی که آشغال‌ها و گردوخاک جمع‌ شده وارد کیسه‌ای شده و در آن ذخیره می‌شود. در همین راستا زمانی که کیسه ‌پر شد و نشانگر هم این امر را مشخص کرد، باید کیسه‌ی مخزن زباله بیرون آورده شده و تخلیه شود.

به طور کلی تنظیم قدرت دستگاه توسط اهرم کشویی روی بدنه انجام می‌شود و لوله‌ی خرطومی و لوله‌ی فلزی این مدل، استفاده از آن را راحت می‌کند. البته سیم برق این مدل نسبت به سایر مدل‌ها کوتاه‌تر و در حد ۶ متر است اما سیم جمع‌کن خودکار دارد. درواقع سیم‌ جمع‌کن از روی بدنه توسط دکمه‌ی پدالی فعال می‌شود و کابل برق را به داخل دستگاه جمع می‌کند.

دستگیره‌ی دستگاه طراحی خاصی دارد تا استفاده‌ی طولانی از آن مشکل‌ساز نباشد. چرخ‌های بزرگ دستگاه حرکت آن را روی همه‌ی سطوح ممکن و راحت می‌سازد. همچنین طراحی مستطیلی این جارو باعث می‌شود تا زمان خاموش‌ بودن، به‌راحتی به صورت ایستاده قرار بگیرد و جای زیادی را اشغال نکند. ابعاد این مدل جاروبرقی ۶۰۷x372x345 سانتی‌متر است و وزنی در حدود ۹.۴ کیلوگرم دارد. بنابراین دستگاهی سنگین به حساب می‌آید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop P

جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop P

برند شیائومی برای ایجاد تجربه‌ی زندگی با یک ربات، جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل Mop P مجهز به وای‌فای را به بازار عرضه کرده است. به طور کلی قدرت مکش موتور این دستگاه ۲۱۰۰ پاسکال است که به واسطه‌ی این قدرت موتور قادر خواهد بود تا دوده‌ها و خاک را به خوبی از سطح موکت پاک کند. این مدل از سری محصولات رباتیک دارای فیلتر پنج لایه HEPA و با طراحی بدون سیم، وزنی سبک و دیسک مانند است که عملا دست‌و‌پاگیر نیست. روی دستگاه دکمه‌ی بازگشت به داک شارژ، دکمه روشن و خاموش و در زیر درپوش دستگاه، محفظه‌ی آشغال و مخزن آب قرار گرفته است. در زیر دستگاه دو چرخ پلاستیکی قرار دارد که به موجب آن‌ها، ربات به راحتی از موانع ۲ سانتی‌متری عبور می‌کند. جاروبرقی رباتیک شیائومی مجهز به ۱۲ سنسور مختلف مادون قرمز همچون سنسورهای دیوارکشی مجازی یا تشخیص اشیاء، لبه‌ها و پرتگاه‌ها است تا به وسیله‌ی آن بتواند مسیرهای طی شده را تشخیص دهد.

سیستم ناوبری لیزری LDS با سرعت و دقت بالا محدوده خود را اسکن کرده موانع را تشخیص داده و با شناسایی مسیر به سراغ تمیزکاری می‌رود. داشتن پردازنده‌ی Cortex-A7 و بهره‌گیری از ۴ هسته‌ی پردازشی و پردازنده‌ی گرافیکی Mali 400 به همراه سنسورهای LDS باعث می‌شود تا جاروبرقی رباتیک شیائومی، در یک ثانیه ۶ بار شعاع ۸ متری خود را بصورت ۳۶۰ درجه اسکن کرده و بسیار هوشمندانه از خانه‌ی شما نقشه‌برداری کند.

حتما بخوانید
۴ مدل اصلی اتو بخار و نکات مهمی که برای خرید آن باید بدانید

قابل ذکر است که محفظه‌ی آشغال این جارو دارای ظرفیت بالای ۵۵۰ میلی‌لیتر (تقریبا کم) است و یک باتری لیتیومی ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که پس از شارژ کامل، این جاروبرقی رباتی می‌تواند از ۴۵ تا ۱۵۰ دقیقه در اختیار شما باشد. این دستگاه به لطف تکنولوژی کامپوزیت دارای لایه‌های بی‌صدا است، در نتیجه در هر زمانی از شبانه‌روز با خیال راحت و با صدایی خیلی کم( کمتر از ۷۰ دسی‌بل) می‌توانید از آن استفاده کنید. البته لازم است بدانید که اگر خانه‌ای با تعداد وسایل بالا یا فرش‌های ریشه‌دار دارید شاید کارایی ربات چندان بهینه نباشد. بنابراین هر چقدر خانه‌ی شما به سبک مینیمال نزدیک‌تر باشد، عملکرد دستگاه هم بهتر خواهد بود. این دستگاه دایره‌ای شکل و با قطر ۳۵ سانتی‌متر است که وزنی در حد ۳.۶ کیلوگرم دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی سایا مدل Merlin

جاروبرقی سایا مدل Merlin

جاروبرقی عصایی مدل Merlin از محصولات شرکت سایا (Saya) است که از طراحی زیبا و کارایی بالایی بهره می‌برد. این دستگاه با توجه به ساختار و عدم نیاز به کیسه، جاروکشی را بسیار آسان‌تر می‌سازد، به‌ویژه زمانی که نیاز به جاروکشی سریع و منظم یک سطح باشد. این جارو به دلیل وزن کم، جابجایی بسیار آسان و برخورداری از مخزن و همچنین فیلتر خروجی HEPA گزینه‌ی بسیار مطلوبی برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌آید.

این جاروبرقی از دسته ارگونومیکی بهره می‌برد و مخزن شفاف آن مصرف‌‌کننده را از میزان گرد و غبار داخل مخزن مطلع می‌سازد. این دستگاه با قدرت ۵۰۰ وات، امکان اضافه کردن برس مخصوص برای نظافت داخل اتومبیل را نیز دارد که به کاربرد و جذابیت این دستگاه مقرون‌به‌صرفه افزوده است. وزن این مدل جاروبرقی با دسته‌ی آن در حد ۱.۵۴۰ کیلوگرم است و ابعادی در حد ۷۳x11x13 سانتی‌متر دارد. همچنین طول سیم این محصول ۵ الی ۱۰ متر و گنجایش مخزن جاروبرقی ۸ لیتر است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501

جاروبرقی پاکشوما مدل PVC 25501 از نوع جاروبرقی‌های کیسه‌دار است و قدرت موتوری برابر با ۲۵۰۰ وات و قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی دارد. درواقع همانطور که انتظار دارید، آشغال‌ها و خاکروبه‌ها در کیسه این نوع جاروبرقی‌ها جمع می‌شوند و پس از پر شدن می‌توان کیسه آن‌ها را تعویض کرد. در عین حال شما این قابلیت را دارید تا از کیسه‌های دائمی برای این ماشین استفاده کنید.

PVC 25501 دارای سیم جمع‌کن خودکار است به طوری که به راحتی می‌توانید سیم ۱۲ متری آن را جمع کنید. قابلیت تنظیم توان یکی دیگر از ویژگی‌های این جاروبرقی است که باتوجه به نیازتان می‌توانید توان مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین کلاس انرژی ++A یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که به راحتی نمی‌توان در این مدل محصول از آن عبور کرد. به طور کلی برای این جاروبرقی با فیلتر هپا، تعداد سه سری در نظر گرفته شده که بسته به نوع استفاده خود می‌توانید سری مورد نیازتان را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که ابعاد این محصول ۴۸۰x320x275 سانتی‌متر است و وزنی معادل با ۷.۷ کیلوگرم دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جارو برقی پارس خزر مدل VC-2200W

جارو برقی پارس خزر مدل VC-2200W

اگر به دنبال جاروبرقی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال باکیفیت هستید، جاروبرقی پارس خزر مدل VC-2200W می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. این دستگاه با وزن ۸.۲ کیلوگرم یکی دیگر از محصولات شرکت خوش‌نام پارس خزر است که به موتوری پرقدرت با توان مصرفی ۱۸۰۰ وات مجهز شده است. در این مدل می‌توان از دو نوع پاکت دائمی و یک‌بار مصرف استفاده کرد و تا ۸ لیتر برای فضاهای بزرگ ظرفیت دارد. لازم است بدانید که تنظیم میزان مکش در این محصول و وجود برس و سری درزگیر برای نظافت وسایل خانه همچون مبل و پرده‌ها از نکات مثبت این جاروبرقی است. مثل بیشتر جاروهای موجود در بازار، این مدل هم از لوله‌ی تلسکوپی بهره می‌برد. مزیت این لوله قابلیت تنظیم ارتفاع آن است و کاربر می‌تواند آن را به تناسب قد خود کوتاه یا بلند کند. این ویژگی، کار با دستگاه را راحت‌تر خواهد کرد و از آسیب‌دیدن به کمر جلوگیری می‌کند. طول سیم این جاروبرقی به پنج متر می‌رسد و می‌تواند شعاعی در حدود هشت متر را پوشش دهد. محدوده‌ی طول کابل برق این جاروبرقی در حدود ۵ تا ۱۰ متر است و ابعادی به اندازه‌ی ۵۲۰x320x250 سانتی‌متر دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

جارو شارژی بوش مدل BHNL21PRO

جارو شارژی بوش مدل BHNL21PRO

جارو شارژی بوش مدل BHNL21PRO دستگاهی خوش‌دست و مجهز به فناوری بهینه‌ی جداسازی گرد و غبار و گردش هوای بالا است که گرد و خاک را به طور موثری از محیط جدا می‌کند. باتری Ni-MH در این دستگاه سازگار با محیط زیست، بادوام و قدرتمند است و قابلیت کارکرد طولانی (در حدود ۳۰ دقیقه) و راندمان بالا دارد. این مدل جاروبرقی دارای قابلیت‌هایی از جمله تنظیم توان، فیلتر قابل شست‌وشو، اتصال بی‌سیم و ولتاژ باتری ۲۱.۶ واتی است. ابعاد جارو شارژی بوش ۲۶۵x155x120 سانتی‌متر است و وزنی در حدود ۱.۵ کیلوگرم دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

سخن پایانی

این راهنمای جامع به هدف آشنایی دقیق و کامل شما با انواع جاروبرقی‌ها نوشته شده است. درواقع شناخت بهتر این وسیله‌ی کاربردی می‌تواند علاوه بر رقم زدن خریدی آگاهانه شما را در حفظ و نگهداری آن یاری کند. در این نوشتار متوجه می‌شویم که وجود حیوانات خانگی یا خانه‌ای با سطوح پارکت یا فرش می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتخاب جاروبرقی داشته باشد. ضمن آنکه برای ریه‌های حساس و افراد مبتلا به آسم هم باید جوانبی را در هنگام خرید در نظر بگیرند. در کنار این موارد، با مطالعه این مقاله با قابلیت‌های دستگاه خود بهتر آشنا شدید که می‌تواند به راحتی در استفاده از جارو کمک شایانی کند.

منبع: Consumer Reports

دیدگاهتان را بنویسید