اندروید ۱۳ یکی از بدترین مشکلات اندروید ۱۲ را حل می‌کند

نخستین نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ که به‌تازگی هم عرضه شده نشان می‌دهد در این سیستم‌عامل کاربران می‌توانند از همان صفحه‌ی قفل هم لوازم خانه‌ی هوشمند خود را کنترل کنند. قابلیتی که با وجود کاربردی بودن، در اندروید ۱۲ وجود نداشت.

نخستین نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ به‌تازگی عرضه شده و ما هم پیوسته به دنبال قابلیت‌ها و امکانات جدید در آن هستیم تا ببینیم گوگل برای امسال چه برنامه‌ای در سر دارد. اگرچه قابلیت‌های زیادی برای بررسی وجود دارند اما یکی از بهترین آن‌ها که به‌تازگی هم به وجود آن پی بردیم، امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند است که در نسخه‌ی کنونی اندروید، دردسرهای زیادی دارد.

زمانی که اندروید ۱۲ رونمایی شد، گوگل تصمیم گرفت تنظیمات مربوط به کنترل خانه‌ی هوشمند را از منوی پاور برداشته و به بخش تنظیمات سریع منتقل کند. این کار باعث شد کاربر بتواند با سرعت بالاتری، به گزینه‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشد. هرچند فشردن و نگه داشتن کلید پاور برای دسترسی به این قابلیت، برای برخی‌ها همچنان روش بهتری به حساب می‌آمد.

اما مشکل چیز دیگری بود؛ گوگل امکان کنترل لوازم هوشمند از صفحه‌ی قفل گوشی را در اندروید ۱۲ قرار نداد. بدین ترتیب آن دسته از کاربرانی که می‌خواستند لوازم هوشمند خانه‌ی خود را کنترل کنند در ابتدا می‌بایست گوشی را باز کرده و از طریق منوی تنظیمات سریع، به گزینه‌های مربوط به آن دسترسی داشته باشند، حتی برای کارهای ساده و روزمره‌ای نظیر خاموش کردن چراغ‌ها. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد این امکان در اندروید ۱۳ وجود خواهد داشت که از طریق صفحه‌ی قفل بتوان لوازم خانه‌ی هوشمند را کنترل کرد.

حتما بخوانید
۶ غول فناوری که در بازار گوشی‌ هوشمند شکست خوردند

اندروید 13 خانه‌ی هوشمند

برای بهره‌مندی از این قابلیت فقط باید وارد تنظیمات شده و در بخش نمایشگر، صفحه‌ی قفل، گزینه‌ی Control from locked device را فعال کنید (Settings > Display > Lock screen). البته نسخه‌ی بتای اندروید ۱۳ فعلا فقط برای دارندگان گوشی‌های پیکسل در دسترس قرار دارد و این مسیر یادشده هم برای گوشی‌های گوگل است.

شرکت‌های دیگر معمولا هم‌زمان با عرضه‌ی نسخه‌ی بتای رابط کاربری جدید خود، اندروید جدید را هم برای کسانی که در برنامه‌ی بتا ثبت نام کرده باشند عرضه می‌کنند که البته این فرایند هنوز برای هیچ شرکت اندرویدی آغاز نشده است.

منبع: Tom’s Guide

دیدگاهتان را بنویسید