الجی برای فروش بخش موبایل خود دنبال مشتری می‌گردد

این‌طور که به نظر می‌رسد، شرایط LG در فروش گوشی‌های هوشمند اصلا خوب نیست؛ تا این حد که شرکت کره‌ای در نظر دارد کسب و کار موبایل خود را به فروش برساند، اما جالب اینجاست که تلاش‌های شرکت در این زمینه با شکست مواجه شده.

LG بعد از عرضه‌ی گوشی G4 به بازار، به مرور در سراشیبی سقوط قرار گرفت. شرکتی که تا آن زمان در بخش نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت در جمع بهترین‌ها قرار داشت، نتوانست هیچ‌وقت به روند خوب خود ادامه دهد و خود را به جمع شرکت‌های بزرگ سازنده‌ی گوشی هوشمند برساند و دائما با ضرر مواجه شد.

این عملکرد بد تا جایی ادامه پیدا کرد که LG اکنون قصد دارد کسب و کار موبایل خود را به فروش برساند اما متأسفانه حتی شرکتی هم به انجام این کار رغبت نشان نمی‌دهد. به گزارش رسانه‌ی Korea Times، LG در تلاش بود کسب و کار موبایل خود را به شرکت ویتنامی Vingroup بفروشد. اما مذاکرات با شکست مواجه شد چرا که دو شرکت بر سر قیمت به توافق نرسیدند.

در گزارش‌ها آمده که چون شرکت ویتنامی Vingroup قیمتی پایین‌تر از انتظار برای خرید کسب و کار موبایل LG به آن پیشنهاد داده، شرکت کره‌ای مجبور شده به دنبال مشتری دیگری باشد. همچنین به نظر می‌رسد خط تولید گوشی‌های هوشمند این شرکت که در کشورهای خارجی نظیر برزیل و ویتنام حضور دارند، تغییر کاربری داده و به تولید لوازم خانگی مشغول خواهند شد.

با این حال به نظر می‌رسد LG همچنان به دنبال این است که یک مشتری برای بخش موبایل خود پیدا کند. هرچند اگر این اتفاق هم رخ ندهد، به خاطر کسب و کار گسترده‌ای که این شرکت دارد، می‌تواند به راحتی به تولید لوازم دیگر بپردازد؛ بدون اینکه لزوما نیازی به یافتن یک مشتری باشد.

حتما بخوانید
راهنمای خرید گلکسی واچ؛ هر آنچه درباره‌ی ساعت هوشمند سامسونگ باید بدانید

اما در این بین، سؤال اصلی اینجاست که تکلیف گوشی رول‌شونده‌ی این شرکت چه خواهد شد؟ محصولی که تا چند هفته پیش خبرهای زیادی راجع به آن می‌شنیدیم و قرار بود جان تازه‌ای به کسب و کار موبایل شرکت کره‌ای ببخشد، اکنون حتی رونمایی از آن هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته. پیش‌تر شنیده بودیم LG قصد دارد فعلا فرایند تولید این گوشی‌ را تا زمانی نامشخص متوقف کند. این در حالی است که خود LG این گمانه‌زنی‌ها را رد کرد. یکی از سخنگویان این شرکت هم به‌تازگی اعلام کرد آن‌ها فعلا تصمیمی در رابطه با آینده‌ی گوشی‌های هوشمند خود اتخاذ نکرده‌اند.

البته این حرف نمی‌تواند امیدوار کننده باشد چرا که به نظر می‌رسد هنوز هم گزینه‌ی توقف تولید گوشی رول‌شونده‌ی LG روی میز باشد. از طرفی حتی انتظار می‌رود شرکت همچنان به تولید گوشی‌های سری W خود که منحصرا در هندوستان به فروش می‌رسد ادامه دهد. از سوی دیگر گفته می‌شود جانشین مدل LG V60 ThinQ هم راهی بازار خواهد شد این در حالی است که شرکت اصلا وضعیت خوبی در فروش گوشی‌ ندارد و به نظر می‌رسد تولید و عرضه‌ی این گوشی‌ها هم دردی از آن دوا نخواهد کرد.

نه خبر از دست رفتن کسب و کار موبایل LG و نه توقف تولید یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌های تاریخ یعنی LG Rollable اصلا خبر خوبی نیستند. با این حال می‌توان حداقل به این موضوع امیدوار بود که اوپو هم مشغول ساخت یک گوشی رول شونده است و گفته می‌شود حتی فرایند ساخت آن هم رو به پایان است. ولی اینکه بدانیم دیگر قرار نیست شرکتی نظیر LG در بازار گوشی‌های هوشمند فعالیتی داشته باشد، قطعا ناراحت‌کننده است.

حتما بخوانید
تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ

منبع: Android Central

دیدگاهتان را بنویسید